Haarspeldbochten - Reisverslag uit San Sebastián de los Reyes, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu Haarspeldbochten - Reisverslag uit San Sebastián de los Reyes, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu

Haarspeldbochten

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Har en Lia

29 April 2017 | Spanje, San Sebastián de los Reyes

Wel eens een paar uur haarspeldbochten gevoeld? Wij vandaag wel, maar het was het dubbel en dwars waard. Wat een verrassing elke keer wanneer we na weer een bocht een soort Bounty- uitzicht hadden. De spaanse grens is gepasseerd, en dat is meteen te merken. We spreken geen woord Spaans, en de meeste spanjaarden geen woord Engels, maar wat zijn de mensen vriendelijk. Een opvallend verschil met de Fransen. We vertrokken lekker vroeg vandaag, en toen we in St Sebastian kwamen hebben we de stad op de fiets verkend. Wat een schitterende plaats! We hebben er Harold zijn Rayban een zeemansgraf gegeven na meer dan dertig jaar trouwe dienst...dat was even slikken. Bij het op slot zetten van de fiets wipte de bril met een elegante boog over de railing, de diepte van de haven in. Toen zijn we maar een troostontbijt gaan eten... Ook een telefoonkaartje gescoord, dat was een hele onderneming, want je moet je identificeren. Ik had alleen mijn rijbewijs bij me, en na veel aarzelingen werd dat geacepteerd. Wel een goede antiterreurmaatregel.
In de loop van de dag werd het steeds warmer, bij de eindstop 22 graden! Now we're talking