Een verassing - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu Een verassing - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu

Een verassing

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Har en Lia

18 Mei 2017 | Spanje, Redondela

Woensdag 17 mei
Vanmorgen toch maar vertrokken van deze relaxte camping in Ancora. Het weer was wisselen, mijn was van gisteren was nog net niet droog en ik hoorde het vanmorgen regenen toen ik nog op bed lag. Dus besloten de hele boel voor 3 euro in de droger te mikken en de boel op te breken. Met pijn in het hart verlaten we deze camping. In het eerstvolgende dorp dat we tegenkomen is het markt. We gaan erheen, en Har scoort er de aankoop van deze trip: een geitenkaas van 14 euro. Daarna door naar Valenca do Minho, zou een mooi plaatsje zijn. Bleek een grote, drukke stad, waar een enorme markt was. Ook die weer afgelopen, vnl. goedkope kleding in grote hopen, die gretig werd gekocht (niet door ons). Verder bleek er een ommuurde oude stad te zijn waar we zowat bovenop gepakeerd stonden, maar die we toch over het hoofd hadden gezien. Volgende plaats, Redondela, zag er gezellig uit, er was een feestdag, maar geen parkeerplaats te vinden. Wij een beetje sikkeneurig verder, op naar een camping. Ik volgde her eerste bordje dat ik zag, we, kwamen bij een meer waar we aan de oever konden staan. De plaatselijke kroegbaas verzekerde ons dat we daat gerust konden overnachten, niks camping dus. Dat bleek dat mooiste overnachting die we hebben gehad! Vanuit de bus direct uitkijkend over een schitterend meer. s Morgens werden we gewekt door de vissers die er met hun bootjes op uit voeren. Een schitterende stek!

• 19 Mei 2017 - 11:11

Elza:

Lekker genieten maar, die onverwachte plekjes zijn de cadeautjes!