Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Har en Lia - WaarBenJij.nu

Bilbao

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Har en Lia

26 Mei 2017 | Spanje, Bilbao

Maandag naar Bilbao voor een bezoek aan het Guggenheim. Weer een grote stad, dat was weer even wennen. We dachten dat we wel weer een camping konden vinden in een kleine plaats voor Bilbao. Maar dat lukte niet. Toen maar een camperplaats opgezocht in de stad. Het was even zoeken, maar alweer een verassende plek: hoog boven de stad boven op een heuvel. Wel een betaalde plaats (€15), maar wat een mooie camperplaats! Met tioletgebouw, de stadbus voor de deur, en grandioos uitzicht over de hele stad.

Dinsdag dus naar de stad, maar hoe? Uiteindelijk toch maar met het busje, met het risico dat parkeren een probleem werd. Dat was het dus ook! We stonden voor een parkeergarage die net vol was, dus moesten we wachten tot er iemand uitging. Hoogtedoorgang 2.00m, dus de fietsen eraf en ik voorop lopen om te kijken of we eronderdoor konden. 't Kon net! Daarna op de fiets naar het Guggenheim, relaxed. Wat een gebouw, zeer indrukwekkend. En wat een museum, we waren allebei onder de indruk. s 'Middags rondgefiets in Bilbao, wat een relaxte en mooie stad. Ook oude hoge woonblokken zijn goed onderhouden, brede straten, trachtige winkels, overal parkjes, erg aangenaam. En hier zagen we voor het eerst tijdens onze reis Serengeti zonnenbrillen die we graag wilden aanschaffen. Maar helaas, de winkel was dicht tot 16.30 uur. Uiteindelijk hebben we toch maawr gewacht en allebei een bril gescoord, ons 'trouwcadeau' aan elkaar.
Daarna doorgereden, weer richting kust, nu maar even over de snelweg en geland in Zarautz, weer bovenop een heuvel, met adembenemend uitzicht over zee.