Zoekdag - Reisverslag uit Porto, Portugal van Har en Lia - WaarBenJij.nu Zoekdag - Reisverslag uit Porto, Portugal van Har en Lia - WaarBenJij.nu

Zoekdag

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Har en Lia

06 Mei 2017 | Portugal, Porto

Vlak bij Braga ligt een heilige heuvel die we wilden bezichtigen: Bom Jesus. Het was enerzijds een poppenkast met een soort Efteling-opstellingen van heiligen en profeten. Maar ook een zeer indrukwekkende basiliek met daarvoor enorme trappen die zeven zintuigen en drie deugden verbeelden. Ik heb de hele trap af- en weer opgelopen, 200 treden. Weer gesport vandaag! De berg afkomen was nog een zoektocht, overal stonden borden niet inrijden. Uiteindelijk kwamen we de berg af. Op naar Porto, ook daar flink zoeken. Er waren 2 camperplaatsen, maar beiden niet beschikt. We werden er niet vrolijk van. Uiteindelijk doorgereden naar een camping buiten Porto, dan moeten we met de bus naar de stad (3 kwartier). De camping was weer een aangename verassing, we zitten aan de kust met een prachtig fietspas erlangs. Dat hebben we meteen afgefietst en onderweg Portugeese stokvis gegeten, lekker!
Morgen Porto verekennen.