Dip in de reis - Reisverslag uit Covilhã, Portugal van Har en Lia - WaarBenJij.nu Dip in de reis - Reisverslag uit Covilhã, Portugal van Har en Lia - WaarBenJij.nu

Dip in de reis

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Har en Lia

14 Mei 2017 | Portugal, Covilhã

Na de slechte nacht in Evora en de slechte weerberichten hadden we het even gehad. Hoe gaan we verder? Lissabon is lastig met accomodatie, dan zit je ver van de stad. Algarve is het mooi weer, maar dat vinden we te ver. Dus: wat willen we graag nog zien? Daar kwamen twee (nou ja, 3) wensen uit:
Santisgo de Compostela en de kust, en Gugenheim in Bilbao. Dat moeten haalbare wensen zijn. Vraagt wel om 2 reisdagen. De 1e dag reden we van Evora naar Covilha. Prachtige landschappen, mooie vergezichten, maar die b-wegen kosten ook veel tijd. We overnachten op een camping hoog in de bergen, heel mooi, maar ook heel koud! Alle caravans waren 'ingepakt' met een stalen contructie eromheen, het kan daar waarschijnlijk flink spoken.
s'Morgens een korte wandeling gemaakt, we zaten gewoon boven de wolken!
De 2e reisdag gekozen voor snelwegen, nadat ik via internet had betaald voor het ingewikkelde tolsysteem van de portugeese wegen. Dat schoot lekker op, en ook prachtige wegen. Een mooie tocht, je blijft nieuwe dingen zien. We kwamen tot Viano de Caselo, een kustplaats in Noord Portugal. Daar vonden we een camping aan de kust in Darque, nou, die naam is goed gekozen. Het was een camping waar allemaal een soort legertenten om caravans heen gebouwd stonden. En er was praktisch niemand. Wel een mooi looppad angs de kust waar wij natuurlijk ol gefietst hebben. Toch was er geen sfeer; er was een grote vissershaven, zag er industrieel uit.